Retourneren

Redenen voor retourneren

Het is natuurlijk vervelend als je bestelde matras niet aan je wensen voldoet. Dit willen wij graag met je oplossen. Dit kunnen wij doen door jou te helpen met tips en advies over gebruik, het product te ruilen of het matras te laten retourneren.

Hieronder vind je eventuele tips en advies over het gebruik van een Droomidee matras voor een nog betere ervaring.

Matras te stevig

Een van de meest voorkomende problemen is dat iemand het matras meteen na aflevering gaat gebruiken en dan aangeeft dat het wat te hard aanvoelt. Laat het matras eerst minimaal een hele dag, dus 24 uur op kamertemperatuur ademen. Het schuim is namelijk koud en dus hard.

En de tweede tip die we je willen mee geven is dat je je lichaam de tijd moet geven om te wennen aan het nieuwe matras. Bij de één duurt dan wennen maar twee of drie dagen en bij een ander duurt het meer dan een maand. Iedereen is anders. Maar neem gerust de tijd, je hebt immers 100 dagen proefslaapgarantie!

Matras te zacht

In ongeveer 5% van de retouraanvragen geeft men aan dat het matras als te zacht wordt ervaren.

Advies

Vind jij jouw nieuwe matras te zacht? Dan is de kans groot dat dit aan de bodem ligt. Wanneer de bodem te veel meeveert, dan zullen de pocketveren niet voldoende tegendruk krijgen. Hierdoor wordt het matras vaak als te zacht ervaren. Mocht dit het geval zijn, vraag ons dan om advies door een berichtje te sturen naar [email protected].

Matras liever retourneren?

Vind je de matras echt te stevig of te zacht en wil je het product retourneren? Vul dan het onderstaande retourneringsformulier in.

Op zoek naar advies of het product ruilen tegen een alternatief?

Neem contact op met onze klantenservice en vraag naar ons advies. Wij helpen je graag verder.

Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren?

Wil jij jouw matras retourneren? Houd dan rekening met de volgende voorwaarden:

❗ Je bestelde product(en) mogen niet beschadigd of vervuild zijn

❗ Je bestelde product(en) moeten in de originele verpakking (of andere goede verpakking) verpakt worden

❗ Retourneren kan binnen de aangegeven termijn van 100 dagen

Voldoe je niet aan de voorwaarden? Dan neemt het transport de product(en) niet retour.

Retourformulier

1 Bestelnummer
2 Persooonsgegevens
3 Bestelling

Conform Wetgeving “Koop op Afstand – 13 juni 2014”

Je hebt conform de wetgeving een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen (bij Droomidee 100 dagen) de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor onze rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.