Zo word je energiek & fris wakker

matras

Energiek en fris wakker worden, dat wil iedereen wel! Maar wat is de oplossing? Op tijd naar bed, hoor je mensen keer op keer zeggen… Maar is het echt zo simpel?

Heel veel mensen hebben moeite om fris en energiek wakker te worden, dus blijkbaar is het helemaal niet zo simpel! Wij van Matrassenwebshop Droomidee geven je daarom graag een aantal wetenschap-approved tips, die je hopelijk op weg helpen. Onze tips:

  1. Goed slapen op een goed matras
  2. Voldoende water drinken
  3. Neem ´s ochtends een frisse douche
  4. Luister naar je lichaam
  5. Begin de dag met beweging
  6. Ontbijt voedzaam

Lees het allemaal hier in onze blog! Weet jij nu al dat jouw slaapproblemen of energiegebrek aan jouw matras te wijden zijn? Dan kun je ook meteen een kijkje nemen in onze matrassenwebshop. Hier vind je door middel van de configurator het ideale matras voor jou, zoals bijvoorbeeld een 7 zone pocketvering matras met traagschuim.

1. Goed slapen op een goed matras

Op tijd naar bed gaan, betekent niet per se dat je ook genoeg en goed genoeg slaapt. Dit heeft alles te maken met de kwaliteit van jouw slaap. Als je erg licht slaapt, of überhaupt niet goed in slaap komt, heb je er niet veel aan dat je vroeger naar bed gaat. De kwaliteit van je slaap blijft dan namelijk slecht.

Wat kun je hieraan doen? Als jouw slaap wordt belemmerd doordat je niet goed ligt, zul je jouw oplossing vinden in een nieuw matras. Als je een nieuw matras aanschaft, wil je natuurlijk dat deze voldoet aan wat jij nodig hebt voor een goede slaap. Daarnaast wil je ook dat deze lang meegaat, want het is een investering.

Bij Droomidee bieden we diverse 7 zone pocketvering matrassen. Dit matras zorgt voor een stabiele slaaphouding en geeft een optimale ondersteuning. Hierdoor zul je beter in slaap vallen en ook een goede slaap blijven aanhouden door de nacht heen. Onze matrassen zijn van hoge kwaliteit en gaan, net als elk matras van goede kwaliteit, voor zeker 10 jaar mee.

2. Voldoende water drinken

Water is goed voor je! Misschien wist je dat al wel, maar drink je zelf wel echt voldoende water? Mensen die weinig energie hebben, zijn namelijk vaak niet voldoende gehydrateerd. Wat doe je eraan? Zet bijvoorbeeld een flink glas water naast je bed en drink deze leeg zodra je wakker wordt. Zo hydrateer je jezelf meteen en geef je jezelf een goede start van de dag. Drink vooral ook je bakkie koffie in de ochtend (wie zijn wij om te zeggen dat dat niet mag), maar zet er een glas water naast.

Handig! Vele gezondheidsapps beschikken over de mogelijkheid om jouw waterinname bij te houden. Check bij de app die jij gebruikt of deze optie aanwezig is en gebruik hem meteen!

3. Neem ´s ochtends een frisse douche

Niet ieders favoriet: een koude douche. Toch kan een frisse douche in de ochtend (na een goede nachtrust op je gloednieuwe koudschuim matras) wonderen doen! Door een koude douche wordt je bloedstroom gestimuleerd en gaat het letterlijk iets harder stromen. Daarbij komen er bij een koude douche ook endorfines in je lichaam vrij: stoffen die je blij maken! Energie en blijheid in de ochtend, wat wil je nog meer?

4. Luister naar je lichaam

Probeer echt te onderzoeken waar jouw lichaam behoefte aan heeft, als het gaat om een goede stabiele nachtrust. Sommige mensen liggen het liefst extra warm op een matras met toplaag die zich naar het lichaam vormt. Voor deze mensen hebben wij matrassen met traagschuim. Anderen liggen liever wat koeler op een stevige toplaag, zoals een matras met koudschuim. Kijk wat het beste bij jou past en zoek op basis hiervan een matras uit in onze matrassenwebshop.

5. Begin de dag met beweging

Door ´s ochtends te sporten, geef je jezelf een energieboost voor de rest van de dag. En dat is niet het enige: met een workout in de ochtend verbrand je tot 20% meer calorieën! Tijdens je workout komt een hoop dopamine en endorfine vrij, waardoor je de dag ook nog eens happy begint. Niet alleen voor je lichaam, maar ook voor je brein is een workout erg fijn: mensen die ´s ochtends sporten, werken gestructureerd door de dag heen.

6. Ontbijt voedzaam

Een frisse energieke start van de dag maak je met een goed ontbijt. Jouw ontbijt zou tussen de 15% en 25% van jouw dagelijkse calorieën moeten bevatten: dit ligt voor veel mensen al rond de 400 à 500 calorieën. Jouw kommetje magere yoghurt voldoet hier dus zeker niet aan!

Start je dag dus goed met een voedzaam ontbijt. Vul je ontbijt bijvoorbeeld aan met extra fruit en/of granen. Krijg je dit moeilijk weg? Probeer ´s avonds niet te snacken en je raakt gauw gewend aan je nieuwe ontbijtroutine!

Matras van hoge kwaliteit bestellen

Zoals je leest zijn er allerlei manieren die jou helpen de dag fris en energiek te starten! Wat ons betreft valt of staat dit allemaal met een goede stabiele nachtrust. Hier zorg je voor door middel van een matras van hoge kwaliteit, geschikt voor jouw slaaphouding en lichaamstype. Welk matras is dat? Zoek hem uit in ons uitgebreide matrassenassortiment! Veel succes met je nieuwe routine, Droomidee wenst je vele frisse energieke ochtenden toe!

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *